woensdag 27 november 2013

Bloggers en boeken

De blogwereld groeit maar door in Nederland. Er zijn blogs over mode, over kunst, muziek, fotografie, boeken, handwerken en brocante. Maar er is inmiddels ook een groeiend aantal blogs met overdenkingen, meditaties, bijbelstudies en persoonlijke getuigenissen.

Sommige bloggers hebben het initiatief genomen om hun schrijfsels in boekvorm uit te geven. Ik juich dat van harte toe; wat is er mooier dan je talenten in te zetten om anderen van dienst te zijn? Bijbels gezien mogen we ons talent niet begraven, wegstoppen of ongebruikt laten uit angst om te falen. Ik denk dat het beter is om iets te ondernemen en te falen, dan om helemaal niets te doen.

Enige weken geleden kondigde ik aan om deze winter eens een aantal bloggers in de spotlight te zetten die de stap hebben genomen en een boek hebben uitgegeven. Deze week is dat Arjanne Burger. Zij bundelde eerder dit jaar 31 aansporingen (zoals ze het zelf noemt) in haar boekje Opgewekt, om voor God te leven.

Aansporingen voor gelovigen om volledig voor God te gaan leven. Ze schrijft: "De Heilige Geest wil ons leven totaal nieuw maken en ons dagelijks nieuwe dingen leren over een leven in de nabijheid van God... Een leven onder de leiding van diegene die ons liefheeft en die Zijn leven overgaf, is goed en voor honderd procent de moeite waard."

Ik kan dat boekje van harte aanbevelen. Arjanne schrijft vlot en heel direct. Geen ingewikkelde taal, geen moeilijke theologie, maar woorden vanuit haar hart. Ze onderbouwt haar aansporingen met duidelijke Bijbelteksten. Ik herken in haar schrijven een diepe liefde voor Gods Woord, en ook het verlangen om niet alleen te lezen maar ook te DOEN!

Het is overigens een heel mooi boekje om bijvoorbeeld kado te geven aan iemand die bemoediging en aansporing nodig heeft. Dus, bestel er gerust twee :)

Het boek is te bestellen via Arjanne's website voor maar 6,50 EUR (excl. verzendkosten).

2 opmerkingen:

  1. k kan je stukje helemaal beamen Marja. Arjanne is een talentvolle schrijfster waar we vast nog veel van zullen horen. Een geweldig bemoedigend boekje!

    Enneh....je blog doet het weer zo te zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik lees er met veel pleizer in, het is lekker fris, haha, daar hou ik van! En ja, Blogger is me gunstig gezind vandaag ;)

      Verwijderen