woensdag 2 oktober 2013

Bloggers en boeken

Wendy Born - van den Brink
De serie GEEF jezelf aan God onderbreek ik even voor een leuk boekennieuwtje. De spotlight staat deze week op collega blogger Wendy Born - van den Brink, dat vinden jullie vast niet erg :)

De blogwereld groeit maar door in Nederland. Er zijn blogs over mode, over kunst, muziek, fotografie, boeken, handwerken en brocante. Maar er is inmiddels ook een groeiend aantal blogs met overdenkingen, meditaties, bijbelstudies en persoonlijke getuigenissen. Collega blogger Wendy Born - van den Brink richtte ongeveer een jaar geleden op Facebook de groep Christelijke webloggers op en de daarbij behorende weblog. Op de weblog wordt een grote diversiteit aan blogs aangeboden voor en door christenen.

Zoals veel bloggers houdt Wendy van schrijven en ik wist dat ze al een tijdje met het idee rondliep om een (kinder)boek te schrijven. Ik heb haar manuscript in een vroeg stadium mogen lezen. En nu is het echt zover! Haar kinderboek Het geheim van de bosvrienden is uitgegeven bij Brave New Books. Ik vind het altijd geweldig om te zien dat bloggers hun schrijftalent gebruiken om ook op andere manieren lezers te bereiken. Het geheim van de bosvrienden gaat over Stijn en Daan die avonturen beleven in het bos.

"Als zoon van een boswachter is Stijn erg geïnteresseerd in alles wat er in het bos gebeurt. Hij weet heel veel over vogels en andere dieren. Wanneer zijn nieuwe klasgenoot Daan dezelfde belangstelling blijkt te hebben, kan hun vriendschap niet meer stuk. Uren brengen ze samen in het bos door. Het liefst houden ze hun belevenissen geheim voor hun klasgenoten en zelfs voor hun ouders. Maar als de jongens tijdens hun avonturen allerlei vreemde dingen ontdekken en zelfs geconfronteerd worden met echte boeven, dan wordt het wel heel erg spannend en loopt het hen bijna uit de hand…"

Wendy zegt over Het geheim van de bosvrienden: 'Met mijn boek hoop ik kinderen te stimuleren buiten te gaan spelen en eropuit te trekken het bos in. Er is zoveel te ontdekken in de natuur...'

Heb je kinderen in de leeftijd van 9-12 jaar of ken je kinderen van die leeftijd? Geef ze dan dit leuke boek kado en help zo Wendy met het verspreiden van haar boek. De kaft is trouwens gemaakt door dochter Anne Born, die studeert aan de kunstacademie in Zwolle.

Je kunt een e-book of paperback exemplaar HIER bestellen.

PS: Ik heb me voorgenomen om deze herfst/winter nog meer bloggers in de spotlight te zetten die boeken hebben uitgegeven, in de hoop dat het jullie zal inspireren! Zie het tabje Bloggers & Boeken.

2 opmerkingen:

  1. Erg leuk Marja dat je dit doet en aandacht besteedt aan mijn boek. Mooi ook dat je de foto van mij gevonden hebt waar ik in het bos sta, erg toepasselijk.
    Ben benieuwd naar de andere bloggers die je in de spotlights gaat zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij inspireert mij weer Wendy. Ik ga meer bloggers in de spotlight zetten. Succes met je boek!

      Verwijderen